تبلیغات دهان به دهان یا همان Word Of Mouth (WOM) از موثرترین روشهای تبلیغاتی است و ضریب تبدیل خوبی دارد.
در جلساتی که با مخاطبینم دارم، اکثر آنها مهمترین بهانهای که برای عدم فعالیت کافی و موثر در فضای آنلاین ارائه میدهند این است که مخاطبینمان ما را از تبلیغات دهان به دهان پیدا میکنند.
ولی اگر فکر میکنید که تبلیغات دهان به دهان فقط عبارت است از اینکه دوستان و آشنایان، شما را زباناً به دیگران معرفی کنند، به نظرم دارید اشتباه فکر میکنید و کسب و کار خود را به شدت محدود نگاه میدارید.
همه کانالهای ارتباطی شما با مخاطب، شامل شبکههای اجتماعی، وبسایت، و خبرنامه الکترونیک شما هم ممکن است توسط مخاطبینتان برای دوستانشان ارسال شوند.
از این زاویه، حضور در تعداد بیشتری از پلتفرمها میتواند آزادی عمل بیشتری به محدوده وسیعتری از مخاطبین شما بدهد و تبلیغات دهان به دهان در سطح وسیعتری منتشر شود.
یادتان باشد که محتوایی که منتشر میکنید باید آنقدر خوب باشد که وقتی دست به دست میشود، باعث ایجاد ارزش برای دریافت کننده آن باشد.
مردم معمولا تبلیغات شما را برای دیگران نمیفرستند چون احساس میکنند که به کارمند فروش شما تبدیل شدهاند.
ولی مردم با علاقه، محتوای ارزشمند و مفید شما را برای دوستان خود میفرستند چون آنها را در نگاه دوستانشان فردی مفید و موثر نشان میدهد.
پس فرمول جدید تبلیغات دهان به دهان عبارت است از: بازاریابی محتوایی.
بازاریابی محتوایی همان چیزی است که هر روز به گوش همه ما میرسد ولی تعداد محدودی از مدیران کسب و کارها آن را جدی میگیرند.
در این مورد بیشتر حرف خواهیم زد.
موفق باشید،
محمود از تورنتو.
خیلی نکنهی درستی رو بهش اشاره کردین. عالی بود. کوتاه و مفید.