ما در شبکههای اجتماعی، وبسایتها، و خبرنامههای الکترونیک، مطالب زیادی در مورد کسانی میخوانیم و میشنویم که تولید محتوا به عنوان شغل دوم و یا حتی شغل اصلی آنها است و درآمدهای قابل توجهی هم به دست میآورند.
و این موضوع ذهن همه ما را قلقلک میدهد که آیا من هم میتوانم؟ آیا برای این کار مناسب هستم؟ آیا سنم مناسب است؟ آیا زبانم مناسب است؟ آیا تونایی و دانش فنی این کار را دارم؟ و خلاصه دهها سوال دیگر که احتمالا میتواند همه ما را گیج و در نهایت منصرف کند.
ولی خبر خوش برای همه ما این است که اتفاقا در کانادا به راحتی میتوان تولید محتوا را به عنوان شغل دوم انتخاب کرد و آنقدر در آن رشد کرد که حتی تبدیل به شغل اول ما هم شود.
تولید محتوا میتواند به صورت محتوای متنی مثل همین خبرنامه که در حال خواندن آن هستید، محتوای صوتی مثل دهها پادکستی که شما ممکن است در طی روز به آنها گوش بدهید، به صورت ویدئویی مثل همه ویدئوهای آموزشی یوتیوب و شبکههای اجتماعی، و یا ترکیبی از همه اینها باشد.
شما در هر نوع صنعت و حرفه که باشید میتوانید این کار را شرع کنید. من هم چند نکته برای روشن تر شدن مسیر برای شما انتخاب کردهام که امیدوارم برای شروع به شما کمک کند.
در انتها هم چند ابزار معرفی کردهام که میتوانید برای شروع سریع و آسان از آنها استفاده کنید.
✅حالا این نکات را در نظر داشته باشید:
۱- موضوعی که به آن علاقه عمیق دارید
یادمان باشد که تولید محتوا ممکن است یک کار ساده باشد ولی قطعا یک کار راحت نیست.
چالشهای زیادی در مسیر وجود دارد که قویترین انسانها هم ممکن است خسته و نا امید شوند. پس فقط و فقط تولید محتوایی را شروع کنید که به آن علاقه شدید دارید و هرچه در مورد آن بنویسید و حرف بزنید هرگز احساس خستگی نکنید.
۲- تولید محتوای موثر و ارزشمند نیاز به دانش و مهارت دارد
ما نمیتوانیم فقط از روی علاقه این کار را شروع کنیم. به مرور زمان، محتوای سطحی ما قطعا خیلی زود علاقه و توجه مخاطبین را از دست خواهد داد. برای تولید محتوای عمیق و ارزشمند قطعا باید مهارتهای لازم در آن صنعت و موضوع تولید محتوا را داشته باشیم.
یادمان باشد که مهارتها اکتسابی هستند و میتوان آنها را فرا گرفت.
۳- عزم راسخ و تداوم، کلید موفقیت است
از حالا برای این موضوع آماده باشید که ممکن است ماهها تولید محتوا انجام دهید و هیچکس حرف شما را نشوند و فکر کنید فقط دارید برای خودتان و یا دیوار روبرو تولید محتوا میکنید. ولی به مرور زمان و با فعالیت هدفمند و مداوم، ناگهان شاهد اتفاقات شگرفی خواهید بود. تا رسیدن به آن نقطه، باید واقعا تلاش مستمر داشته باشید و خسته نشوید.
🚀حالا از کجا شروع کنیم؟
خب میدانم که من هرچه در مورد داشتن استراتژی و برنامه و تقویم محتوایی و این چیزا صحبت کنم هنوز هم تا چند ابزار معرفی نکنم شما راضی نخواهید شد🤩
فقط خیالتان را از بابت این موضوع راحت کنم که اگر شما با برنامه وارد فعالیتهای تولید محتوا با هدف تبدیل آن به شغل دوم بشوید، ابزارهای متعددی وجود دارند که به راحتی میتوانید برای رسیدن به اهدافتان از آنها استفاده کنید و هرگز دچار کمبود ابزار نخواهید شد.
من فعلا سه ابزار که از همین امروز میتوانید فعالیت تولید محتو را در آنها شرع کنید به ترتیب سادگی شروع، لیست میکنم. قطع در خبرنامههای بعدی به تک تک این ابزارها خواهیم پرداخت.
⬅️ روی هر تیتر که کلیک کنید وارد آن ابزار خواهید شد.
۱- ابزار سابستک
سابستک یک ابزار تولید خبرنامه الکترونیک است که امکان کسب درآمد از فروش حق عضویت را به شما میدهد. این شاید سادهترین ابزار موجود در بازار باشد که با هزینه صفر میتوانید از همین امروز شروع کنید و خبرنامه تخصصی خودتان را به جهان معرفی کنید.
توجه شما را به خواندن این شماره خبرنامه دیجیتاک جلب میکنم تا با یک نمونه واقعی آشنا شوید.
۲- ابزار گامرود
این یکی از محبوبترین ابزارهای فروش محتوای دیجیتال در کل اینترنت است و تقریبا هر متخصصی که به نوعی در زمینه تولید و فروش محتوای دیجیتال فعالیت دارد این ابزار در بالای لیست او قرار دارد.
در این ابزار شما امکان فروش محتوای دیجیتال، کالای فیزیکی، و همچنین فروش آبونمان برای دسترسی به محتوای خود را خواهید داشت.
۳- ابزار پترون
از محبوبیت و قدمت این ابزار هرچه بگویم کم گفتهام. این ابزار برای ساخت کامیونیتی و فروش حق عضویت برای دسترسی به محتوای تولیدی شما طراحی شده است. مثلا برای بلاگرها، پادکسترها، و ویدئو بلاگرها، این قویترین ابزار ممکن است و قطعا توصیه میکنم آن را بررسی کنید.
حتما میدانید که من در کوتاهنویسی بسیار متخصص هستم🥴
پس این شماره خبرنامه را در همین جا تمام میکنم. امیدوارم از محتوا راضی بوده باشید و آن را به دوستان خودتان معرفی کنید🥰
موفق باشید،
محمود از تورنتو💐
عالی بود استاد