اگر هدفت راهاندازی کسبوکار آنلاین و یا حتی آفلاین است، روی این چند موضوع با دقت فکر کن:
۱-انتخاب نیچ باید با وسواس و تحقیق انجام بشه. برای این کار ابزار و روش وجود داره که خیلی هم پیچیده نیستند مثلا سرچ گوگل، محصولات و کتابهای پرفروش در آمازون، بررسی سوالها در Quora و غیره.
۲-بررسی میزان تقاضا هم مهمه چون الزاما یک نیچ خوب دلیل بر وجود بازار و مشتری مناسب هم نیست. این کار کمی سختتره و باید تحقیقات بازار، بررسی رقبا، نظرسنجی و این جور کارها را انجام بدی.
۳-یک آهنربای مخاطب یا همون لیدمگنت لازم داری. یک پیشنهاد رد نشدنی که میتونه محتوای آنلاین، کالای فیزیکی، عضویت موقتی رایگان، جلسه مشاوره رایگان و غیره باشه. فقط این آهنربا باید خیلی قوی و جذاب باشه که دهان همه آب بیافته. یک پیشنهاد الکی ندی به مردم.
۴-باید لیست خبرنامه بسازی. ببین یک بار برای همیشه این پنبه را از گوشت در بیار که ایمیل مرده و کی ایمیل چک میکنه. اینا همه حرفه. امروز مورخ فوریه ۲۰۲۴ بهت میگم ایمیل مارکتینگ قلب طپنده فضای آنلاینه.
۵-یک خدمت یا محصول فسقلی ولی کارآمد لازم داری که مخاطب کارش راه بیافته و برای پرداخت قیمتش هم هی چرتکه نندازه. در این مرحله باید کاری کنی که مخاطب دست به جیب بشه.
۶-از خریداران این محصول بازخورد بگیر و نظرات مثبتشون را جمع آوری کن و به عنوان رضایت مشتری در صفحات فرود و صفحات فروش استفاده کن.
۷-بر اساس نظرات مشتریها، محصول یا خدمت اصلی خودتو طراحی کن.
۸-این مراحل را برای محصول بعدی و بعدی خودت تکرار کن.
معرفی منابع و ابزارهای کاربردی
از این شماره خبرنامه در این بخش جدید، تعدادی منابع و ابزارهای مفید و کاربردی برای فعالیت در فضای آنلاین را معرفی خواهم کرد.
اگر شما هم منبع خوبی میشناسید حتما برای من بفرستید تا بعد از بررسی، آن را به عضوهای خبرنامه معرفی کنم.
1️⃣ محتوای آموزشی: ۲۰ راه برای بهبود سئوی وبسایت به کمک چتجیپیتی
2️⃣ هوش مصنوعی: ۵۰ پرامپت حیرت انگیز برای چتجیپیتی
3️⃣ محتوای آموزشی: چگونه تحقیقات بازار را در چند دقیقه انجام دهیم
ممنون. مفید بود
🌱👍💐🙏