افزایش درآمد با افزایش کیفیت تولید محتوا حاصل خواهد شد
چگونه با رعایت رویکرد نیچ مارکتینگ، محتوای خود را به سطح حرفهای ارتقاء دهیم و به درآمدهای بیشتری برسیم
بهترین راه برای ارتقای محتوای ما این است که به جزئیات وضعیت مخاطب هدف خود بیشتر توجه کنیم.
بسیاری از افراد برای همه مینویسند، که به معنای نوشتن برای هیچکس است. بیایید بررسی کنیم که چرا جزئیات اهمیت دارند و چگونه میتوانید آن را در محتوای خود به کار ببرید تا تاثیر بیشتری داشته باشد، که نتیجه آن فروش بیشتر خدمات و محصولات شما خواهد بود.
چرا جزئیات اهمیت دارند
تولید محتوای عمومی و عامه پسند ممکن است جذاب به نظر برسد، اما اغلب نمیتواند به طور عمیق با هیچ مخاطبی ارتباط برقرار کند. وقتی برای همه مینویسید، در واقع برای هیچکس نمینویسید. جزئیات کمک میکنند تا تخصص خود را نشان دهید و با مخاطبانتان به طور شخصیتر ارتباط برقرار کنید.
مثال:
کلی: نکاتی برای سالمتر بودن.
خاص: نکات سلامتی برای حرفهایهای مشغول به کار با زمان محدود برای ورزش.
موضوعات کلی در مقابل موضوعات خاص
موضوعات کلی وسیع هستند و میتوانند تقریباً به هر کسی اعمال شوند. آنها در حالی که به نظر جذاب میآیند، اغلب عمق لازم برای جذب مخاطبین واقعی را ندارند.
موضوعات خاص، از سوی دیگر، تمرکز را محدود کرده، به مخاطبان خاصی میپردازند، و محتوای تولید شده را بیشتر قابل ارتباط و ارزشمند میکنند.
در اینجا چند نمونه قابل درک از انواع موضوعات کلی و خاص برای شما انتخاب کردهام که کاملا مفهوم مورد نظر را به شما انتقال میدهد.
موضوعات کلی:
- شادتر بودن
- سالمتر بودن
- بیشتر پول درآوردن
- بهرهوری بیشتر
- داشتن روابط بهتر
موضوعات خاص:
- تکنیکهای شادی برای مهاجران تازهوارد به کانادا: استراتژیهای شادی برای کسانی که چالشهای زندگی در کانادا را تجربه میکنند.
- نکات سلامتی برای افراد با بودجه محدود: ارائه مشاورههای بهداشتی مقرون به صرفه و عملی برای کسانی که منابع مالی محدودی دارند.
- نکات بهرهوری برای افراد با اختلال ADHD: ارائه استراتژیهایی که به چالشهای منحصر به فرد افراد با ADHD میپردازند.
- نکات نویسندگی برای تازه فارغالتحصیلان: راهنمایی فارغالتحصیلان جدید در انتقال مهارتهای نوشتاری دانشگاهی به زمینههای حرفهای.
- مدیریت زمان برای مادران مجرد: کمک به مادران مجرد در مدیریت بهتر مسئولیتهایشان.
- استراتژیهای پول درآوردن برای دانشجویان: تمرکز بر راههای عملی و قابل دستیابی برای دانشجویان، در حالی که درس میخوانند.
هفت اهرم جزئیات
برای خاصتر کردن نوشتار خود، میتوانید از این هفت اهرم استفاده کنید: قیمت، مشکل یا نقطه درد، صنعت، مکان، وضعیت یا شرایط خاص، تجربه، و مشخصات فردی.
این اهرمها به شما کمک میکنند تا موضوع خود را محدود کرده و به مخاطبان خاص بپردازید.
حال بیایید تک تک این اهرمها را با هم بررسی کنیم.
۱. بر اساس قیمت:
- نکات سلامتی برای افراد با بودجه محدود
- استراتژیهای سلامتی برای مدیران عامل که میتوانند هزینه مشاوره ۱:۱ را پرداخت کنند
- مشاورههای سرمایهگذاری برای کسانی که حداکثر ۱۰۰۰ دلار دارند
محدودیتهای مالی میتوانند به شدت بر رویکرد افراد به سلامتی و سرمایهگذاری تأثیر بگذارند. تنظیم محتوا بر اساس بودجههای مختلف، آن را قابل دسترس و قابل اجرا میکند.
۲. بر اساس مشکل:
- نکات بهرهوری برای افراد با ADHD
- استراتژیهای تمرکز برای کسانی که اهمال کار هستند
- روشهای رفع خستگی برای حرفهایهای مشغول به کار
پرداختن به مشکلات خاص به شما امکان میدهد تا راه حلهای هدفمندی ارائه دهید که عمیقاً با افراد مواجه با این مسائل هم فرکانس شوند و مشاوره شما را عملیتر و مؤثرتر کنند.
۳. بر اساس صنعت:
- بازاریابی ایمیلی برای استارتاپهای SaaS
- استراتژیهای شراکت برای ارائهدهندگان خدمات بهداشتی
- تاکتیکهای بازاریابی برای تولید کنندگان دورههای آنلاین
صنایع مختلف چالشها و فرصتهای منحصر به فردی دارند. با تمرکز بر یک صنعت خاص، میتوانید بینشها و استراتژیهایی را ارائه دهید که به طور مستقیم برای مخاطبانتان جذاب باشند.
۴. بر اساس مکان:
- تکنیکهای شادی برای افرادی در مناطق شهری
- نکات کار از راه دور برای افرادی که از خانه کار میکنند
- روشهای ارتباط اجتماعی برای مهاجران تازه وارد به کانادا
مکان جغرافیایی میتواند بر سبک زندگی، عادات کاری و تعاملات اجتماعی تأثیر بگذارد. تنظیم محتوا بر اساس مکانهای خاص آن را بیشتر قابل ارتباط و مفید برای خوانندگان در آن مناطق میکند.
۵. بر اساس وضعیت کار و زندگی:
- مدیریت زمان برای دانشجویان جدید
- مشاورههای رهبری برای مدیران تازه ارتقاء یافته
- استراتژیهای کسب و کار برای فارغ التحصیلان کارآفرین
افراد در موقعیتهای مختلف کار و زندگی خود با چالشهای منحصر به فردی مواجه هستند. با پرداختن به این شرایط خاص، میتوانید مشاورههای مرتبطتر و مؤثرتری ارائه دهید.
۶. بر اساس تجربه:
- نکات نویسندگی برای مبتدیان تازهکار
- استراتژیهای پیشرفته برای دانشگاهیان با تجربه
- پیشنهادهای خلاقانه برای طراحان حرفهای کتابهای فکاهی
سطح تجربه بر نحوه درک و اعمال مشاورهها تأثیر میگذارد. تنظیم محتوا بر اساس سطوح مختلف تجربه اطمینان میدهد که محتوا برای آنها مناسب و مفید است.
۷. بر اساس مشخصات فردی:
- مشاورههای مالی برای مادران مجرد
- نکات شغلی برای مردان ۳۰ ساله
- استراتژیهای جستجوی کار برای تازه واردین ۲۰ ساله به کانادا
عواملی مانند سن، جنسیت و مرحله زندگی میتوانند به شدت نیازها و ترجیحات را تحت تأثیر قرار دهند. محتوای متمرکز بر جمعیت خاص به شما کمک میکند تا به چالشها و فرصتهای منحصر به فرد آن گروه بپردازید.
در محتوای خود به جزییات بپردازید
علاقههای نوشتاری عمومی خود را حفظ کنید و با استفاده از هر یک از این اهرمهای ۷ گانه به سطح خاصی از جزئیات بپردازید.
با پرداختن به جزئیات و تمرکز بر اهرمهای مطرح شده، محتوای شما ارتقاء پیدا کرده و به عنوان مرجع ارزشمندی شناخته خواهد شد.
خاص بودن، کلید نوشتن محتوایی است که تأثیرگذار و متمایز است. از این هفت اهرم استفاده کنید تا موضوعات عمومی را به زمینههای خاصی تبدیل کنید تا بتوانید بینش و تخصص منحصر به فرد خود را ارائه دهید. این به معنی جذب مخاطب هدفمند و در نتیجه فروش و درآمد بیشتر است.
حالا شما بگویید که در مورد چه موضوع عمومی در حال تولید محتوا هستید؟ چگونه میتوانید این اهرمهای جزئیات را به کار بگیرید تا به یک کارشناس در آن زمینه تبدیل شوید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنتها به اشتراک بگذارید.
موفق باشید،
محمود از تورنتو💐
بی نهایت ممنونم از راهکار جالب و ارزنده شما آقای مهندس.