بیست نیش پولساز برای شروع یک کسبوکار جانبی ایمیلی
یکی را انتخاب کن و کسبوکار آنلاینت را بساز
برای راهاندازی یک کسبوکار جانبی آنلاین، ایمیل یکی از ابزارهای غیر قابل رقابت است.
شاید همه شما با این جمله من موافق نباشید که البته طبیعی هم است. با وجود این همه تبلیغات و محتوای نادرست در مورد عدم کارآیی ایمیل و حتی سخن از مرگ ایمیل، و همچنین وجود شبکههای اجتماعی متعدد و رنگارنگ، قطعا همه ما ممکن است به اهمیت و تاثیر غیرقابل رقابت ایمیل شک کنیم.
در این مقاله قصد ندارم در این مورد وارد جزییات بشوم و مطالعه و تحقیق بیشتر در مورد اشتباه بودن این ادعا که ایمیل دیگر کارآیی ندارد را به خودتان میسپارم.
برای خواندن مطلب مرتبط با ایمیل مارکتینگ، لطفا اینجا را کلیک کنید.
ولی ببینیم راهاندازی یک کسب و کار آنلاین. برمبنای ایمیل تا چه اندازه ساده است و در یک لیست کوتاه چند قسمتی قابل بیان است:
۱-ما مخاطبین هدفمان را به یک صفح فرود (صفحه فروش) جذب میکنیم. برای آشنایی بیشتر، حتما کلیک کنید و این مطلب را ببینید.
۲-مخاطبین برای دریافت یک چیز ارزشمند که اصطلاحا به آن آهنربای مخاطب یا لید مگنت میگویند در لیست ما ثبت نام میکنند.
۳-سپس ما مجموعه دنباله داری از ایمیلهای ارزشمند برای معرفی خدمت یا محصول اصلی خودمان را برای مخاطب ارسال میکنیم. معمولا بین ۵ تا ۷ ایمیل.
۴-پس از اتمام این سری ایمیل، ما به طور مرتب مثلا هر هفته مطالب ارزشمند و آموزنده برای مخاطبین در لیست ایمیل ارسال میکنیم که در آنها به طور غیر مستقیم محصولات و خدمات خودمان را هم معرفی میکنیم.
۵-با رشد این لیست، بیزنسهای دیگر برای معرفی خدمات و محصولات خودشان به ما مراجعه میکنند و یک درآمد جاری از این مسیر برای ما ایجاد میشود.
۶-با رشد لیست، مطالب مفصلتر و حتی محصولات دیجیتالی خودمان را در قالب آبونمان ماهانه در اختیار عضوهای پولی قرار میدهیم و این هم یک مسیر درآمدی جاری برای ما ایجاد میکند.
شما هم با کمی تفکر میتوانید روشهای درآمدزایی دیگری را هم از این لیست ایمیلی متصور شوید و با خلاقیت خود، آنها را پیاده سازی کنید.
همانطور که مشخص است این یک ساختار ساده، کم هزینه و بدون نیاز به دانش فنی زیاد است. کمتر راه درآمدزایی آنلاینی را میتوان پیدا کرد که در این حد قابلیت پیادهسازی سریع و ارزان داشته باشد.
ما حتی لازم نداریم که محصول یا خدمت خودمان را داشته باشیم. میتوانیم با محصولات دیگران شروع کنیم و از درآمد حاصل از فروش آنها سهمی برداریم.
و اما سوال مهمی که مطرح میشود این است که این روش برای چه نوع محصول یا خدمت و چه نوع محتوایی بهتر جواب میدهد.
قطعا همه نوع محصول یا خدمتی را نمیتوان از این روش فروخت و باید در مورد انتخاب محتوا هم دقت کنیم چون همه نوع محتوایی هم قابلیت رشد در این روش را ندارد.
در این لیست که بر اساس تحقیقات مارکترهای مختلف در طول سالها فعالیت پیشنهاد شده حتما میتوانید یکی دو مورد مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. قطعا با یک مورد شروع کنید و بعد همین سیستم را برای انواع نیشهای دیگر کپی کنید.
۱-آموزش برای والدین
۲-باغبانی
۳-افزایش کارآیی
۴-عکاسی
۵-کارهای چوبی و نجاری
۶-بقا در زندگی شهرنشینی
۷-سلامت روان
۸-مدیریت مالی فردی
۹-فناوری خانههای هوشمند
۱۰-ابزارها و گجتها
۱۱-ورزشهای هیجانی
۱۲-مهارتهای خویشفرمایی
۱۳-زیست محیط پایدار
۱۴-یادگیری زبان
۱۵-سلامت و بهداشت
۱۶-مسافرت و هیجان
۱۷-آموزش و مراقبت از حیوان خانگی
۱۸-توسعه فردی
۱۹-دفاع شخصی و امنیت فردی
۲۰-دایت و روتین غذایی
دقت کنید که اینها درواقع سرشاخههای اصلی هر نیچ هستند و شما میتوانید با خلاقیت و تحقیق و انتخاب مخاطب هدف ایدهآل، برای زیرشاخههای این نیچها اقدام کنید. مثلا در آیتم ۱۵ میتوانید روی سلامت و بهداشت آقایان بالای ۵۰ سال تمرکز کنید و یک نیش جذاب ایجاد کنید. بینهایت ایده از همین لیست ۲۰ تایی قابل استخراج است.
مهم این است که مخاطب هدف ایدهآل و نقاط درد او را درست شناسایی کنید و کسبوکار ایمیلی خودتان را بر اساس ایجاد ارزش برای او متمرکز کنید.
در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
اگر مطالب خبرنامه برای شما جذابیت دارد لطفا برای دوستان خود هم ارسال فرمایید:
موفق باشید،
محمود از تورنتو.