مستاجرها! هرچه زودتر باید خانه بخرید قبل از اینکه خیلی دیر شود
مهاجرت از مدیای اجارهای به مدیای تملیکی باید اولویت اول ما باشد
چندی پیش در یک جلسه آنلاین که از طرف شرکت متا (مالک اینستاگرام و فیسبوک و واتسپ) اجرا شد شرکت کردم. نکته مهمی که به عنوان چالش تقریبا همه تولید کنندگان محتوا مطرح شد، افت شدید رشد آنها بود. آنها معتقد بودند که الگوریتم اینستاگرام دیگر مانند گذشته محتوای مناسب را به مخاطب مناسب پیشنهاد نمیدهد و زحمات تولید کنندگان محتوا به نتیجه نمیرسد.
پس از آن در یک برنامه اسپیس در اکس شرکت کردم. اسپیس همان برنامههای زنده صوتی است که در پلتفورم تویتر سابق و اکس جدید محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردهاند. در این برنامه یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین تولید کنندگان محتوا در تویتر، از این پلتفرم خداحافظی کرد و توضیحات و دلایلی که مطرح کرد همه نشاندهنده تغییرات در الگوریتم پلتفرم اکس بود که به تولید کنندگان محتوا در رسیدن به هدفهایشان کمکی نمیکند.
همه تقریبا معتقد بودند که محتوای کم ارزش در این پلتفرمها خیلی بیشتر از محتوای ارزشمند که برای تولید آن زحمت زیادی کشیده شده است دیده میشود. همچنین معتقد بودند که محتوای مناسب به مخاطب مناسب آن نمایش داده نمیشود و ارتباط بین تولید کنندگان محتوا با مخاطبین واقعی آنها درست برقرار نمیشود.
با اینکه شبکههای اجتماعی در گسترش و رشد کسب و کارها بسیار موثر هستند ولی این تاثیر همیشه با میزان تلاش و صرف وقت، هزینه و منابع برخی از کسب و کارها، هماهنگی ندارد و تاثیر آن بسیار کم است.
کسب و کارهایی مثل آرشیتکتها، خدمات بیمه، خدمات ساخت و ساز، خدمات صنعتی و خدمات مشاورهای که مخاطبین خاص دارند از انواع کسب و کارهایی هستند که شبکههای اجتماعی شبیه اینستاگرام برای آنها بهترین انتخاب برای فعالیت نیست.
تغییرات دائمی در الگوریتمها، شلوغ شدن آنها با انواع کسب و کارهای متعدد و متنوع، کم شدن سرعت رشد و سرعت جذب مخاطب، و گران شدن هزینه تبلیغات در آنها از دلایلی است که بسیاری از کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده است.
امروزه دیگر معروف شدن و دستیابی به تعداد زیاد مخاطب و فالوور در شبکههای اجتماعی کاری بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد.
به همین دلیل، کسب و کارهای مختلفی هستند که باید انواع دیگر کانالهای ارتباطی با مخاطب را در استراتژیهای بازاریابی خود قرار بدهند.
در خبرنامههای بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و من پیشنهادهای خودم را مطرح خواهم کرد. شما هم اگر سوال خود را در کامنت مطرح کنید، به آنها هم خواهم پرداخت.
ادامه مطلب را در این صفحه بخوانید.
معرفی منابع و ابزارهای کاربردی
در این بخش جدید، تعدادی منابع و ابزارهای مفید و کاربردی برای فعالیت در فضای آنلاین را معرفی خواهم کرد.
اگر شما هم منبع خوبی میشناسید حتما برای من بفرستید تا بعد از بررسی، آن را به عضوهای خبرنامه معرفی کنم.
1️⃣ ۱۳ ایده برای کمک گرفتن از چتجیپیتی برای طراحی تبلیغات کلیکی
2️⃣ هوش مصنوعی: تولید محتوای توضیحات محصولات
3️⃣ تولید محتوا: تولید ۶۲۵ پست در کمتر از ۵ دقیقه
موفق باشید،
محمود از تورنتو💐
درود ، اوکی ، ببخشید متوجه نشدم ، به نظر شما ، کدام پلتفرم برای ببرنس مناسبتر هست ؟
درود بر شما امید که خوب باشید ، منظورتان چیه؟ کجا خونه بخریم ؟ با کدوم درآمد ؟ شما راهی میشناسید؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید🙏